lördag 28 november 2020

Redo för vårat Adventsfika och julkänslorna flödar...!

Hej Mina Julvännter!

Hur har ni det så här kvällen innan första advent?! 
Själv är jag fylld av julkänslor nu när jag sitter i soffan och tittar på mitt adventspyntade hem. Så underbart att få glömma världen utanför och bara fokusera på att göra det julmysigt här hemma och förbereda de sista ätbara delarna inför vårat lilla adventsfika imorgon.

Min juligaste favorit-vaxduk är på plats på matbordet...


....och Jessica Frejs kryddiga cocktailköttbullar med fläsk och äpple är stekta (och supersmarriga!)


Struvorna är friterade...


...och nu ligger ett gäng fina struvor och väntar... 


...i min speciella julburk som jag köpte på City Gross för länge sedan.


Men stunden när julkänslorna riktigt svallade över och fick mig att le lyckligt för mig själv var när jag hade gjort i ordning min lilla julgran i sovrummet!


De senaste åren har jag haft problem med att hitta en bra ljusslinga till den lilla konstgjorda granen, men nyligen hittade jag äntligen en tunn trådslinga MED elkontakt på Rusta...som dessutom var på rea! Den blev helt perfekt till granen och när jag hade fått på slingan och julkulorna och glittret (kom just på att jag ska sätta några tomtar bredvid granen också) såg den helt underbar ut!!!


Känslan jag fylldes av var helt magisk och jag ryste av juligt välbehag💓.


Jag kan villigt erkänna att jag hade svårt att slita mig från sovrummet😂. 
Dock är jag inte nöjd med sovrumsfönstret där stjärnan är för svag och adventsljusstaken har bara 5 fungerande ljus av 7. Men jag har inga klagomål på min lilla sovrumsgran!


Hoppas att ni också har fått rysningar av välbehag på grund av julkänslor idag, och att ni får en underbar Först Advent med era nära och kära💝.

Julkram🎄🤶🕯🎄!

Annie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!