lördag 26 september 2020

Juligt höstmys!

Hej mina julvänner!

Idag har det varit riktigt höstrusk med regn utomhus och så mörkt inomhus att man få ha lampor tända hela dagen. Och det är ju bara SÅ MYSIGT!!! De flesta skulle väl tycka att jag är knäpp som säger det, men jag vet att NI förstår vad jag menar😉. Det är så härligt att äntligen få ta på sig varma jackor och svepa en halsduk runt halsen innan man går ut. Min minsting får ha på sig regnjackan (han avskyr att bli blöt) på promenaderna.

 
Och när vi kommer hem så blir han torkad av brorsan😍!


Inomhus tände jag mysbelysningen runt min fina tavla på mig och min ängel Tyson...



...och sedan bakade jag en väldigt väldoftande mjuk pepparkaka med äpple efter JUL HOS LINDAS recept. 


Jag bytte ut gräddfil mot filmjölk och smör mot olja och ökade på mängden rivet äpple lite grann...och den blev så saftig och god och riktigt mustig så jag är supernöjd! För att inte tala om hur gott det doftade här hemma! Tack Linda!

Resten av dagen har jag suttit i soffan i mina sköna fleecemysbyxor insvept i min gosiga julklappsfilt från Jysk och handarbetat  med hundarna sovandes omkring mig. En ruggig höstdag kan inte bli så mycket mysigare💝.

Igår gjorde jag en liten julspaning på vårat lokala shopping center. IKEA hade inte fått in något nytt ur vinterkollektionen, men jag vet ju att de öppnar julshopen om drygt 2 veckor så jag behöver inte vänta så länge till😉. 
Däremot är Rusta verkligen på god väg att få fram alla julprodukter. Det mesta av utomhusbelysningen var framtagen...


...och jag gillade verkligen de här två ljusdekorationerna. 


Dessutom hade de fått in jultvålar. 


Det var inte Gunrys jultvålar, men den röda varianten winter spices luktade riktigt gott så en sådan flaska fick följa med mig hem. Om man nu ändå måste tvätta händerna stup i ett det här året så är det ju trevligt om tvålen doftar lite extra juligt😊.

Jag kikade också in på The Body Shop och de hade fått in adventskalendrarna, men framför allt hade de återigen produkter från doftserien Vanilla Pumpkin...!!!


Jag tycker den doften är alldeles ljuvlig och jag stönade högt när jag luktade på händerna efter att ha provsmörjt dem med handkrämen😂. Hoppas den dyker upp i någon julklapp framöver🎁🎄🎅! Jag frågade också om juldofterna, och de skulle komma in runt mitten på oktober. 

På kvällen gjorde jag sedan något jag har längtat efter ett bra tag. Jag kokade årets första omgång med tomtegröt!


Och självklart åts den med kanel, socker och mjölk på min gröttallrik från Fyrklövern! Det var så gott med tomtegröt att jag tänker äta det till middag ikväll igen😋😋😋!

Jag hade glömt hur trevligt och mysigt allting känns när man ser världen genom ett inre 'julmysfilter'. Men jag går inte och längtar efter själva julen, utan jag är fullt nöjd med att lyssna på julmusik, pyssla med julklappar och brodera julmotiv, äta julgröt och satsumas och bara njuta av den här tiden på året som bara blir bättre och bättre ju närmare jul vi kommer💝.

Hoppas ni alla har en fin helg!

Julkramar,

Annie

2 kommentarer:

  1. Var en sväng till Rusta igår men jag missade jultvålen helt och jag som älskar tvål som doftar gott. Det får bli att åka dit igen någon dag framöver och köpa så tack så mycket för tipset :D <3

    SvaraRadera
  2. Älskar också höstrusk, det är så mysigt att kura inomhus då i skenet från tända lampor eller ljus. Så härligt allt ditt julmysande låter. Håller med om att det inte måste bli jul på en gång, tiden fram till julen är minst lika mysig.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!