fredag 8 november 2019

Vi njuter av SNÖÖÖ❄❄❄!!!

Hej Mina Julvänner!

Igår kväll började det SNÖA!!!
Jag skulle precis koka lite tomtegröt till middag och titta på ishockey, men när snöflingorna började dala så var jag bara TVUNGEN att klä på mig varmt, väcka hundarna som låg och sov gott på soffan och gå ut i mörkret för att NJUTA!


Jag misstänker att ni precis som jag har försökt filma snöflingor som faller vilket för det mesta är helt meningslöst ... så jag ska bespara er mina försök, haha. Men snöflingorna föll till marken och det började sakta bli vitt på sina ställen. Så otroligt mysigt och jag ville knappt gå in.



Man skulle kanske tro att hundägare går de flesta långa promenaderna på sommaren, men inte jag inte😁. Jag går alltid de längsta promenaderna när det är kallt och snöar! Jag ringde syrran och kollade om de hade sett att det snöar, och hon berättade att systerdottern hade kommit hem och konstaterat att hon minsann inte tänkte gå någon promenad med hunden Shiba eftersom det SNÖADE😬! Tänk så olika man kan vara😂. Därför är det skönt med er för jag vet att majoriteten av er är lika tokiga som jag😂!

Syrrans hund Shiba är numera hos oss på dagarna för hennes kompis somnade ju in i våras och hon mår inte bra av att vara själv för mycket. Det betyder att syrran droppar av henne hos mig när hon åker och jobbar på morgonen och imorse när hon kom vid 7-tiden frågade jag yrvaket om det var någon snö kvar? Jodå, fick jag höra, flera centimeter, och det snöade. Behöver jag säga att jag flög upp ur sängen och slängde på mig kläderna och tog med mig hundarna ut för att njuta (man vet ju aldrig när det börjar töa...).


Vi gick alla mina favoritslingor, och jag tror hundarna tyckte det vad mysigt också.
Allt luktar annorlunda i snön, och så kan man ju försöka slicka i sig den också😉.


 Shiba, som är en 9-årig vit herdehund, påminner mer om en isbjörn när det är snöigt.


Det är såå vackert med snöiga granar!


Min lilla sötnos hade på sig ett täcke. Han har ingen underull och tycker det är skönt med lite extra värme när vi ska vara ute länge...och det var vi den här promenaden!


Snacka om att rönnbären blev extra fina med ett vitt bomullstäcke!


Världen blir helt magisk när den täcks i ett vitt täcke och jag själv blir så lycklig inombords😊.


Det blev en väldigt tidig och lång morgonpromenad, men den gav mig såå otroligt mycket energi! För hundarna blev det dock en ovanlig morgon så de ligger nu utslagna här i Våran Lilla Julvrå och sover gott😊. Just nu är det nollgradigt ute så det töar lite, men det verkar som om det ska komma mera snö under kvällen och de närmaste dagarna så det blir nog flera snöiga långpromenader framöver!

Dagen började så otroligt bra med all den julstämning jag fick av promenaden, så nu står även en ny lussebullsdeg på jäsning. Jag är också sugen på att börja julfixa lite i köks- och vardagsrumsfönsterna. Det känns liksom malplacerat med blommiga krukor när det snöar utanför... Vi får se vad för juligt jag orkar med efter den tidiga och juliga start vi fick på dagen😊! Jag har sett ett par andra fönster där man har hängt upp julröda gardiner med tomtar och satt upp adventsljusstakar och det ser så mysigt ut😍🎄.

Julkramar!

Annie❄❄❄

2 kommentarer:

  1. Så mysigt med snö :) Här har det snöat till och från hela dagen och jag hoppas att det fortsätter såhär fram till jul. :) Många som satt upp stjärnor och ljusstakar där vi bor också. Min mor har satt upp julgardiner och även haft fram sina juldukar. Så många som börjar tidigt vilket jag tycker är kul och mysigt att se det lysa fint hos dem flesta grannarna nu när det är snö ute <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen underbart att gå promenader med hundarna i december och titta i alla fina juldekorerade fönster! Vad mysigt att din mamma redan har gjort det julmysigt; hon njuter nog av Novent:)

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!