torsdag 7 november 2019

Den riktiga önskelistan och den omöjliga önskelistan🎁

Hej Mina Julvänner!

Jag brukar aldrig skriva om mina julklappsönskelistor eftersom jag är en sådan där tråkig person som för det mesta önskar mig praktiska och förhållandevis billiga grejor som jag vet att jag ändå behöver handla framöver och som tonåringar kan ha råd med. Det blir ju inte så jättespännande läsning för er. Men i år så läste jag ett inlägg som JENNY hade skrivit där hon berättade om den omöjliga önskelistan och det är ju en HELT annan sak! Tänk att få önska sig allt det där jag dagdrömmer om men aldrig kommer att få...DET skulle nog vara en mycket mer intressant önskelista, eller hur?!

Såå ... bara för att ni ska uppskatta KONTRASTEN mellan dem så får ni först årets önskelista som jag har skickat ut till familjen ...

- Presentkort på Rusta, Willys, lokala köpcentret och en lokal garnaffär
- Doftljus med juliga dofter typ gran och kanel
- Dove deodorant
- Sensodyne tandkräm
- TePe tandborstar
- Plackers
- Saffran
- Pappersnäsdukar
- Wasa Sandwich och Cheese dippers


Undrar vad som ligger under granen den här julen...?

MEEEN...om min familj var miljonärer och trollkarlar/kvinnor så skulle årets önskelista se ut som följer...

- Pengar till att köpa en underbart stor Leonberger och till att betala för mat och försäkring för samma hund.

- En elektrisk värmefilt och en elektrisk fotvärmare

- Den allra mysigaste och gosigaste filten på Jysk (som jag redan har spanat in ...!)

- En resa till Washington för att gå på ishockeylaget Washington Capitals hemmamatch.

- En lägenhet med ett större kök (så att jag har gott om plats att julstöka!)

- En hyrbil till mitt förfogande när jag skulle behöva det.

- Prenumerationer på alla mina svenska och engelska favorittidningar.

- En robotdammsugare (fyyy vad tråkigt det är att dammsuga!)

- En egen tvättmaskin …och diskmaskin ...

Tänk om tomten kunde uppfylla någon av dessa önskningar ...! Ja, man kan ju i alla fall få drömma om lite 'Christmas magic'⭐⭐⭐!

Vad står på eran omöjliga önskelista i år?

JULKRAM!

Annie🎄🎅🎄

6 kommentarer:

  1. Saffran var en bra önskning! Förra året önskade jag mig olika sorters mjöl. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad skönt att höra att jag inte är ensam om att önska mig bakingredienser:)

      Radera
  2. Åh vad kul att se din lista! Både den vanliga och den ovanliga. En hyrbil som man bara kunde använda när man ville vore kanon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrev visst som anonym... Men det är jag!

      Radera
    2. Hej Jenny:=D Jo, det var nästan lite fööör roligt att drömma om den omöjliga listan...bäst att inte tänka för mycket på den. Men tack för inspirationen<3!

      Radera
  3. Oj så svårt att komma på någon omöjlig julklapp. Jag önskar mig bara saker som jag känner att jag behöver som sköljmedel som doftar jätte gott eller doftljus. :) <3

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!