lördag 30 november 2019

Våran hektiska dag: Ett (eller 2) foto i timmen

Kl 09.00 
Börjar dagen med att prata på telefonen med min älskade syster i en timme. Jag är så tacksam att jag
har en älskad syster som också är en bästa vän.

Också tacksam att vakna upp varje dag med mina älskade pälsklingar vid min sida.

Kl. 10.00
Dagens första promenad i en underbart kall och snöig välrld.

Kl. 11.00
Bakar det sista till Adventsfikat imorgon. Chokladmuffins som älskas av alla 
chokladfantaster.

Jag älskar bakformarna som IKEA har i sitt julsortiment i år.
Tyvärr verkade de ta slut fort...

Kl. 12.00
Lyssnade på en spellista på Spotify med ny julmusik medan jag pysslade i köket. 
Ugglas jullåt blev snabbt en favorit.

I köket  började jag steka Jessica Frejs MINIKÖTTBULLAR MED ÄPPLE OCH JULKRYDDOR.
Så goda och perfekt att bjuda på som mumsbitar!

Kl. 13.30
Dags att börja röja upp det sista från borden så att jag kan lägga
på juldukar och göra julfint...

Kl. 14.30
På väg till syrran och svågern där vi ska fira svågerns födelsedag. Jag hade även med 
paketen till mamma och syrrans paketkalendrar och så fick mamma en gammal ljusslinga
som hon ska ha till sin nya plastjulgran som är 1m stor.

Kl. 15.30
Hemma hos syrran och njuter av deras julgran som är klädd av syrran efter konstens alla regler.

För att inte tala om hur julmysigt hon har gjort i deras köksfönster!

Kl 16.30
Hemma igen och dags att ta en tupplur på soffan med hundarna nära, julfilten på benen och
ishockey på tvn...

Kl.18.30
Efter lite återhämtning är det dags att ta itu med den sista städningen...
Min äldsta hund känner på sig att det är något på gång eftersom matte springer runt hela tiden
och följer efter mig överallt.

Den andra sötnosen kopplar av i soffan bland kuddarna som ska få nya jultextilier...

Kl. 19.30
Fortfarande dammsugaren framme eftersom jag avbryter hela tiden för att göra småsaker här och där...

Men min gamling orkar inte följa efter mig utan går och lägger sig en stund...Såå söt!

Kl. 20.30
Jag tar en 'brejk' i soffan och börjar på detta inlägg och kollar lite på ishockey medan golven torkar.

Kl 21.30
Jag håller på och ta fram julfiltar och juliga kuddöverdrag i vardagsrummet.

Kl 22.30
Gör i ordning och sjuder den godaste alkoholfria GLÖGGEN som jag bjuder på varje år.

Andra har kollapsat efter en vääääldigt lång dag...😍

Kl 23.00
Jag klär den lilla julgranen i sovrummet.

Sååå himla mysigt att somna i skenet av den här i natt!!!

Kl. 23.15
Häller upp chokladpudding i små koppar.

Stirfry till middag kl 23.30...
Så har min galna lördag innan första advent sett ut, och imorgon är det ADVENTSFIKA!

Hoppas ni får en underbar första Advent❤.

Julkramar,

Annie🎄🤶🕯

3 kommentarer:

  1. Så mysiga bilder, vilken julstämning <3

    SvaraRadera
  2. Oj, oj vilken fullspäckad dag! Så mysigt och pyssligt allt verkar, dock. <3 Hoppas adventsfikat blev bra. Det ser ju ut att ha blivit riktigt smaskigt i alla fall, med allt julgott som du så fint gjort.

    SvaraRadera
  3. Alltså vilket underbart inlägg från din dag. Hoppas att adventsfikat blev precis som du tänkt dig.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!