onsdag 25 september 2019

Förändringarnas (jul)år...

Hej Mina Julvänner!

Det har hänt en del tråkigt i våran familj det här året (förutom det jag redan har nämnt om Tyson etc). Min älskade pappa har blivit diagnostiserad med alzheimer vilket känns fruktansvärt jobbigt. Han mår ännu så länge ganska bra, men tankarna på framtiden för pappa känns ju väldigt tunga som ni förstår💔. 

Något annat väldigt tråkigt som har hänt är att min svågers pappa nyligen har gått bort. Vi har alltid firat jul (och alla andra högtider) med min svågers föräldrar. Under många år så anordnade de en mysig jullunch med julklappsutdelning som alla släktingar kom till innan vi skildes åt för att åka hem på varsitt håll till Kalle Anka på eftermiddagen. När de sedan inte orkade med det, så bjöd vi dem på uppskattad jullunch hemma hos syrran varje år och bytte julklappar innan de åkte vidare till andra släktingar. Det har alltid varit viktigt att få pyssla om dem lite grann under julen och skicka med dem lite julgodis och annat smått och gott, och jag tror att de i sin tur tyckte det var trevligt att bli ompysslade.

Min systerdotter Linnea och min svågers fina föräldrar
Anita och Bengt under jullunchen 2016❤

Bengt hade hälsoproblem under många år men var ändå relativt pigg, men efter julen förra året så blev han dålig och somnade in i slutet på augusti💔. Tyvärr har dessutom min svågers mamma numera så pass svår demens att hon bor på ett demensboende, så det är mycket som är annorlunda nu... Denna jul blir det bara jag, mamma och min systers familj (och tre hundar), vilket känns lite konstigt och tomt. Dock var syrran snabb att påminna mig om att det nog inte dröjer många år förrän syskonbarnen har partners och så småningom kanske får barn...så då blir vi ju lite flera runt julbordet igen😉😊.

Julgrötslunch 2017.
Linnea, Anita och Bengt❤

Syrran, svågern och Bengt❤

Men i år blir det en lugn jul då vi får minnas andra jular och vara tacksam för alla fina minnen som vi har. Och självklart ser vi fortfarande fram emot att fira lilla julafton med pappa och hans fru❤.

Jag hade egentligen tänkt skriva om en jullåda i det här inlägget, men jag tror att det får bli ett eget inlägg. Det blev ett inlägg om familjen och fina julminnen iställlet, och det är ju inte fy skam det heller❤.

Julkramar,

Annie🎄🤶🎄

4 kommentarer:

  1. Ja, man får försöka minnas alla fina stunder som varit. Det är sorgligt när viktiga personer fattas. Hoppas ni får en mycket fin jul i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du. Visst är det <3. Jag vet att du saknar din fina pappa<3. Kram!

      Radera
  2. Så oerhört tråkigt att höra! Alltid jobbigt och tungt när nära och kära går bort, och det aldrig mer blir sig likt, särskilt i juletid som man har så mycket minnen och känslor förknippat med. Minns själv hur konstigt och tomt det var första julen utan min käre morfar. Han fattades verkligen. Så fint att läsa alla dina julminnen, tack för att du delar med dig. Hoppas ni får en fin jul ändå. Tur att ni har varandra, i alla fall. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, med tanke på att jag inte har egna barn så är jag väldigt tacksam att jag har syrran och hennes familj nära, och att jag fortfarande kan fira jul med pappa och mamma <3.

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!