tisdag 17 september 2019

Det bästa med den här tiden på året!

Hej mina julvänner!

Idag har jag varit till tandläkaren TVÅ gånger; tur att man bor nära! OCH vi har en plan för hur min trasiga porslinstand ska hanteras framöver vilket känns otroligt skönt. Den värsta oron har släppt för stunden - även om jag är fruktansvärt trött - så just nu vill jag fokusera på det bästa med den här tiden på året. Nämligen alla små tecken som dyker upp i världen omkring oss som signalerar att julen och årets bästa tid närmar sig!!!

Turligt nog är tandläkarmottagningen nästan granne med vårat IKEA, så efter jag hade lämnat tandläkarstolen för andra gången så bestämde jag mig för att titta in på IKEA en sväng. 
Igår dök nämligen detta upp på telefonen...!



Vilken lycka!
Jag blev jätteglad att se att i år kommer julen ganska tidigt till IKEA här i stan. Jag minns ett år när de var JÄTTESENA med att ta fram julen och jag var så frustrerad - riktigt i-landsproblem, jag vet... Så därför var det riktigt skönt att se att detta inte kommer att upprepas i år (hösten är räddad😁!)och att jag ganska snart kan gå och njuta bland deras julsaker!
Med tanke på att detta så tänkte jag att de KANSKE har råkat ställa ut några vintriga produkter bland de andra i väntan på julinvigningen...?? Och faktum var att jag faktiskt lyckades hitta några nya varor med namnet Vinter...😊.
Julens mattor var på plats på mattavdelningen...


...och bland ljuslyktorna hade det dykt upp två vintriga hus.


Mattorna tyckte jag var fina för jag gillar den röda julen, men 'ljuslyktehusen' är nog inte något för mig. Lite för enkla i designen och för stilrena för min smak. Men den stora 'hus'-lyktan skulle nog vara väldigt fin i en trapp tex om man hade turen att ha en sådan.
Hursomhelst, bara att se några Vinter-produkter i affären gjorde att det pirrade till lite extra i julnerven 😊!

Häromdagen tittade jag dessutom i tidningen Elle mat & vin och där gjordes reklam för nästa juliga helgnummer!


Bland de ätliga varorna i affärerna har jag bara sett satsumas än så länge. Dock köpte jag inga för de brukar vara så sura så här i början på säsongen. Men jag längtar tills clementinerna kommer, för att inte tala om Pågens saffransgifflar! Mums!

Visst är det härligt med höstens små julspaningar?!


Julkramar,


Annie🎄🤶🎄


Ps. Jag ber om ursäkt för de olika typerna av text; vet inte riktigt vad som hänt och hur jag ska ändra det... Så irriterande! D

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att det kommer lösa sig för dig när det gäller din tand. <3
    Mysigt att gå runt på IKEA på en jul jakt :)

    SvaraRadera
  2. Så bra att det kommer ordna sig med tanden. Jag har själv levt med en stundom återkommande tandvärk de senaste åren (som jag inte har haft råd att fixa) och vet hur dränerande det kan vara att gå med den stressen. Vad härligt att små jultecken dyker upp lite varstans! IKEA brukar alltid vara ett så osäkert kort för mig, det är så ofta det är alldeles för avskalad, minimalistisk stilren stil på deras grejer, men visst finns det guldkorn också! Mattorna var fina.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att de snart får in ännu mer juligt på IKEA, jag behöver åka dit en sväng snart!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!