lördag 27 oktober 2018

Julkänslan stiger🎄🤶...och snön faller❄❄❄!

Hej Mina Julvänner!

Nu känns det som om julen närmar sig med stora kliv! Julkänslan växer inombords och livet är fullt av underbara små juliga inslag varje dag🎄🤶❤!

Jag har fortsatt att julpyssla och nu har jag gjort klart årets julkort; jätteskönt att kunna beta av
det på min superlånga lista av saker jag vill hinna med inom de närmaste 58 dagarna.

Jag blev överlycklig när jag kom till Coop häromdagen och hittade de två jultidningar
jag hade spanat in till HALVA PRISET!!! Jag gick därifrån med ett stort leende på
läpparna och önskar att alla underbara jultidningar kunde säljas till halva priset😉.

Igår var jag till IKEA och kunde äntligen spana in deras julkollektion. Och jag tyckte 
det fanns mycket fina saker! Jag gillade verkligen känslan av det traditionellt julröda och av den juliga
sagovärlden. Jag blev riktigt kär när jag såg den här fina konstgjorda julblomman😍.
Förutom väldoftande hyacinter och någon enstaka vacker amaryllis så använder jag mest 
konstgjorda blommor till julen. Det finns ju så många välgjorda konstgjorda blommor numera
och de håller mycket bättre än färska julblommor.

De senaste dagarna har det ju varit prat om snö och igår kväll när jag var ute med hundarna så var det minusgrader så det kändes som om det faktiskt KUNDE bli snö!!! Så när jag vaknade till 05.30 var jag bara tvungen att kika ut genom sovrumsfönstret och såg detta...!!!


Och det snöade fortfarande lite grann!!! Jag kan ju säga att jag aldrig har varit så sugen på att klä på mig och gå ut klockan 05.30 som i morse, haha! Dock lyckades jag lugna ner mig tillräckligt för att somna om några timmar. Kl. 09.00 var jag och hundarna dock på väg ut för att njuta av snön som tack och lov fortfarande låg kvar både på balkongen...


...och på marken.


 Så klart var jag den snöiga dagen till ära tvungen att ta på mig min virkade halsduk i juliga färger😊.
Det var bara någon plusgrad när vi gick ut så min minsting fick ha på sig en jacka eftersom han är ganska frusen av sig.


Det var så himla mysigt att höra hur det knarrade av snö under fötterna❄❄❄. Vad jag har saknat det underbara ljudet❤! Och jag njöt verkligen av att se lite snö på träden och hundarna njöt av att nosa i snön😊.


Det var även så fint att se min gamla älskling njuta av snön igen. Jag misstänker att detta blir hans sista vinter så det känns i hjärtat💔.


Sedan var det dags att gå in igen och titta på starten av den alpina världscupen på tv, vilket är ännu ett underbart tecken på att vintern och julen närmar sig!


Lite senare på dagen började det snöa stora snöflingor så då gick jag ut på ännu en hundpromenad. Jag har sett några snögubbar under dagen så helt klart har jag inte varit ensam om att njuta av snön.


Sedan har det snöat till och från under eftermiddagen och kvällen...


...men eftersom marken är så varm så smälter den nästan på en gång. Och de kommande dagarna kommer det att vara varmare igen så snön kommer ju inte att ligga kvar.
Men det känns helt ok. Nu har jag liksom tankat lite julenergi och vet att vintern och snön är på intågande vilket känns underbart och den vetskapen och den känslan tar jag med mig framöver även om det skulle dröja innan vi ser snö igen.

Varma Julhälsningar,

Annie

2 kommentarer:

  1. Underbart att du fick din snö till slut du med!! Här snöade det igen igår, som ligger kvar ännu idag. Så mysigt och juligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alldeles alldeles underbart!!! Jag njuter så mycket jag kan och skulle i princip kunna vara ute hela tiden för att få njuta så mycket som möjligt, haha!

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!