torsdag 18 oktober 2018

I en stressad julgalnings hjärna just nu...

Hej Mina Julvänner!

Det snurrar mycket juligt i min skalle nu, och tyvärr är det så pass mycket att jag börjar känna mig riktigt stressad...helt sjukt egentligen när det är 67 dagar kvar🙈.

Men först...det viktigaste just nu!
Jag hittade Pågens Saffransgifflar !!! och använde min sista slant för att köpa ett paket i veckan..!!!


ÅH SÅ GOTT!!!

Vad jag njöt av de gifflarna! Jag ska åka och storhandla inför julbaket imorgon och en påse till MÅSTE definitivt följa med mig hem.

Så, beträffande storhandlingen... För att ha koll på pengarna och vad jag har hemma så började jag skriva ner vad jag behöver handla (och till saken hör att jag inte har så mycket hemma just nu INNAN storhandlingen)…

Mandel, massor av florsocker, vit sirap, hasselnötter, massor av mjöl, massor av kryddor, bikarbonat, olja, linfrön, kokos, plastfolie, brun farin, majsmjöl, mörk choklad mm mm mm

Suck! Men jag kommer i alla fall spara allt drickbart till nästa månads handling. Sedan MÅSTE jag bara köpa Amelia Jul...så sugen på jultidningar!

För att kyla ner min överhettade, stressade hjärna var jag också tvungen att skriva ner lite listor, och julklappsidéer och dylikt för att se hur det såg ut, och tack och lov hade jag ändå någorlunda bra koll på läget. 
Och när jag kollade material för att göra julkort så har jag också en hel del hemma så det borde funka det med. Måste bara sätta mig ner och göra dem....
Och när jag kollade in hur mycket jag har till hundarnas julkalender så visade sig att jag nästan hade allt ätbart material. Behöver bara sätta mig ner att slå in alla 72 paket...

Summan av kardemumman är att jag skulle behöva en vecka när jag bara pysslar och slår in paket mm. Men sedan har jag ju ett antal julklappsprojekt att sammanställa...och massor av julbak att avklara...och en frys att frosta av...och julfilmer jag vill titta på...och så måste jag VILA emellan varven...

BARA 67 dagar kvar...HJÄLP!

Annie

2 kommentarer:

  1. Åhh saffransgifflar som är så goda! <3 Har inte sett några här än tyvärr. Pågens gifflar är supergoda oavsett smak tycker jag, men saffran är ju som gjort för dem. Kan känna igen mig i känslan av stress och att det är så mycket att hålla reda på inför jul. Listor brukar ju absolut hjälpa. Hoppas allt reder sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte köpa bullar annars, men saffransgiffar är ett måste! Det kommer nog att ordna sig med stressen; jag behöver bara komma igång och GÖRA saker istället för att bara tänka/planera...!

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!