tisdag 9 oktober 2018

Åh vad jag längtar...!!!

Hej Mina Julvänner!

Den här tiden på året är det verkligen mycket juligt som jag längtar efter. Men just nu är det speciellt en sak jag går och väntar på...
Varje gång jag går in i en mataffär håller jag tummarna...går en runda förbi brödavdelningen och kikar på hyllan med bullpåsar och hoppas att jag ska få syn på...


...Pågens Saffransgifflar!!!

Tyvärr har jag inte sett till dem än, men jag fortsätter att spana, hoppas och längta💛😋💛!
Jag längtar efter att få slita upp en påse och ta fram de underbara gula små bullarna och stoppa dem i munnen! Inte för att de egentligen smakar så mycket av saffran...men jättegoda är de i alla fall och ett efterlängtat jultecken i min värld!

Vad för juligt längtar ni mest efter JUST NU???

Varma Julhälsningar,

Annie

8 kommentarer:

  1. Pågen går jag också och sneglar efter i butikerna! De är väldigt goda för att vara köpebröd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Normalt köper jag inte så mycket köpebröd, men saffransgifflarna är ett måste varje höst! Precis som Pågens vörtlimpa!

      Radera
  2. haha precis som mig då, men jag längtar efter helgskinka! Och aldrig hittar jag den, men när halloween närmar sig kanske!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter inte som om du behöver vänta så länge till. Förra året hade vi helgskinka som julskinka...det är väl egentligen ingen skillnad?!

      Radera
  3. Jag längtar nog allra mest efter julbelysningen, det dröjer nog ett litet tag till men i november brukar de börja dyka upp utomhus :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med; det är sååå mysigt! På mina kvällspromenader i december brukar jag gå och titta i alla människors fönster för att se hur de har julpyntat:) Det är ju så häftigt att det finns så mycket olika julsaker att dekorera med nu så alla fönster är olika:)

      Radera
  4. Svar
    1. Ja det blir man alltid den här tiden på året!

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!