lördag 10 september 2016

Julspaning mm...

Igår var jag och syrran förbi en av mina favoritaffärer Owes , där man kan handla lite allt möjligt, och ofta till riktigt bra priser:) De brukar dekorera riktigt fint till höst- och julsäsongen (se det HÄR inlägget från förra året t ex) så jag var nyfiken på att se om de hade fått fram några fina höstsaker.

De hade inte kommit igång riktigt med den kommande säsongen, men lite guldkorn hittade jag i alla fall...


Här är det granar som är gjorda av fjädrar...

...och lite konstgjorda grankvistar mm...

...och konstgjorda kottar och tallkvistar och jättefina små glasflaskor.

Närbild på fina kvistar

Mosstäckta kvistar
Jag passade också på att handla rött bomullsgarn till mina juliga virkprojekt:)

Annars så har jag nu bestämt mig för att det är 'fritt fram' för mig att lyssna på lite julmusik och titta på julfilmer. (Fast jag spar ju det allra bästa till november/december). Dock har jag inte ett supersug efter julen än, utan det känns som jag är mera på ett 'förberedande' stadium. Jag har börjat skriva ner julklappslistor mm, och jag har även tagit fram gamla jultidningar för att titta efter nygamla idéer och recept. Även handarbetena är numera julinspirerande; endera håller jag på att göra julklappar eller så broderar jag olika julmotiv...


...som de här tomtarna. Det är en amerikansk design (Prairie Schooler) så tomtarna ser mer ut som St. Nick än våran svenska jultomte, men jag älskar att varje tomte har ett speciellt tema:)

Julkram!

Annie

2 kommentarer:

  1. Det ser ut att vara en butik i min smak :) Och fint broderi, önskar jag kunde brodera men gav upp min senaste försök i tonåren så allt bara trasslade och sen dess har jag inte vågat ge mig på det... Har lite dåligt tålamod när saker och ting inte blir rätt för mig ;).

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att höra att du inte känner dig så bra men vad bra att du kan njuta av julens förberedelser, julfilm, julmusik mm så du känner dig lite bättre.
    Grankvistarna är jättefina!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!