lördag 17 september 2016

Julens topp 3 - en jullista från julbloggen En Fin Jul!

Julmat
Mina egna JULKÖTTBULLAR, risgrynsgröt, brysselkål
 
Juldryck
Min egna glögg, Lokas årliga julsmak
(Kan inte komma på en tredje...)

Julmusik

White Christmas, Mer Jul, Gläns över sjö och strand
(..och tusentals andra!)

Julfilmer
White Christmas, Polarexpressen, Holiday Inn
(Den här var sååå svår- det finns så många underbara julfilmer!)

Julgodis
Knäck, Tjinuskikola (gammalt recept på chokladkola), Vit tryffel med citronsmak

Juldoft
Gran, Hyacinter, Maison Belle's Christmas Clean

Julpynt
Julgran, Tomtar, Adventstjärnor och Elljusstakar
(Den här var också väldigt svår att begränsa till tre...)

Julkalendrar
Sunes Jul, Teskedsgumman, Trolltider

Julmys
Promenad med hundarna medan snön faller, Äta lussebullar, Julpynta/Slå in paket

Julläsning
Drömhem & Trädgård julmagasin, Allers Julmagasin, Matmagasinets julnummer
(...och hundra andra tidningar och böcker!)
 
Julbak
 (Inte med på orginallistan men väldigt viktig för mig!)
Lussebullar, Pepparkakor, Saffransskorpor
 
 
Som en sann julälskare så är det otroligt svårt att begränsa mig till tre saker av varje kategori:)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!