torsdag 3 september 2015

Jullista från Svensk Jul!

Här kommer mina svar på en trevlig jullista från bloggen Svensk Jul !

Har du något favorit julplagg?
Tyvärr har jag ganska dåligt med fina jultröjor. En julig t-shirt och några tjocka röda tröjor med stjärnor. Här i Våran Lilla Julvrå är det nog de fyrbenta som har bäst jul'kläder'...
 
 
 
Favorit julkokbok du äger?
Oj, det var en svår fråga...Jag har ett antal julkok/bakböcker och jag kan nog inte välja bara EN av dem, men jag älskar Vinterkalas av Hannu Sarenström för den underbara julstämningen. Och hans nya julbok som ges ut i höst måste jag bara köpa! I det HÄR inlägget kan du läsa mera om mina favoritjulböcker:)
 
Saknar du alltid något till jul?
Just runt julen skulle jag gärna ha ett större boende! Jag och mina hundar delar på 40 kvm vilket kan bli trångt när man ska bjuda 20 personer på adventsfika eller familjen på julbord. För att inte tala om när jag ska julbaka i mitt pyttelilla kök/kokvrå! Att jag dessutom i källaren har julpynt som skulle kunna räcka till att dekorera ett helt hus...ja, runt jul så drömmer jag om större ytor!
 
Varm choklad, Julmust eller glögg?Varm choklad eller alkoholfri glögg.
 
Hur många granar har ni hemma som ni klär?
Jag har en stor gran i vardagsrummet som helst ska vara äkta vara! Sedan har jag en liten konstgjord gran i sovrummet. Hade jag ett större kök så skulle jag ha en konstgjord gran där också:) Jag vill ha granar där jag vistas mycket, helt enkelt:)
 
Förra årets minigran i sovrummet!
 
Vad kommer att bli det bästa med julen 2015?
Allt!!!
 
Vilken julblomma föredrar du? Julstjärna eller amaryllis!
Jag tycker att julstjärnor är jättefina men de överlever aldrig mer än en vecka hemma hos mig, så har jag julstjärnor så är de konstgjorda, tyvärr. Amaryllis har jag blivit mer och mer förtjust i genom åren, men ingenting kan slå min kärlek till hyacinter - och ju mer de doftar desto bättre!!
 
Annie
 

2 kommentarer:

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!