måndag 21 september 2015

Dagens juliga!

Hej mina julvänner!

Titta vad jag såg idag när jag fick senaste numrena av både Lantliv och Drömhem & Trädgård...



Åh, vad jag längtar!! Och vad härligt det är att se information om julnumrena! Ibland känns det som om julen aldrig kommer att komma - och jag sitter och drömmer om något påhittat! - så det är underbart skönt att se sådant här!!

Annars har jag (jul) pysslat hela dagen. Jag gjorde ny förvaring till mina mönstersaxar...


...saxar...
 

...och pennor!


Jag är riktigt nöjd med de här:) Jag visste inte att det var så roligt att dekorera tomma konservburkar haha!

Sedan har jag också gjort flera julgransdekorationer till min kommande vita/silver/guld julgran:)
Jag blev inte helt nöjd med mina julgransdekorationer i notpapper - även fast jag tror att de kommer att vara mer ok när jag får lite distans till dem och kan hänga upp dem med allt annat i min julgran. Idag ville jag därför prova att göra julgransdekorationer med hjälp av gamla foton (från Panduro), spets och glitterlim...


och det gick riktig bra!


 
Visst blev de fina?!
Jag längtar redan efter att få hänga upp de här i årets julgran!!
 
Sist men inte minst slog jag in årets första julklappar!
 

Det kändes helt rätt och väldigt mysigt att slå in julklappar, så jag får nog sätta mig och slå in lite flera snart:) Jag har ju redan en del julklappar klara...

Nu ska jag virka lite vita snöflingor som sedan ska stärkas och förhoppningsvis hamna i granen till slut:)

Annie

6 kommentarer:

  1. Vad mysigt att du kommit igång så ordentligt med julandet. Och båda jultidningarna ser riktigt mysiga ut, underbart när det börjar komma riktiga jultecken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Själen längtar intensivt efter riktiga jultecken just nu..:)

      Radera
  2. Åh vad mycket fint du har pysslat med! Jag hoppas att jag kan få tid i helgen att pyssla lite, jag hinner tyvärr inget på vardagarna efter jobb och alla måsten, då är klockan för mycket och jag orkar bara med en liten bloggrunda innan jag somnar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att du har det körigt på vardagarna med jobb och stor familj - tur att du hinner supa in lite julbloggar i alla fall! Håller tummarna för att din helg blir full av julpyssel - själen behöver ju sitt också:))

      Radera
  3. Så mycket fint du gjort!
    Och så underbart att se att julnumren snart kommer :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är ju skönt att sex timmars pysslande resulterade i något bra...haha! Visst ser julnumrena mysiga ut; jag längtar!!

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!