fredag 18 september 2015

Juligt besök och ett efterlängtat inköp:)

Idag var det dags för ett nytt besök på Owes för syrran och mig eftersom jag behövde inhandla lite guldigt glitterlim till mina julgransdekorationer.
Som utlovat hade de börjat plocka fram lite julsaker (!) och jag gick självklart runt med kameran och dokumenterade allt av intresse!
 
Först har vi lite klassiska röda tomtar mm:

 
  Jag tyckte dock att jag kände igen en del saker och det visade sig mycket riktigt att det var en utförsäljning på en del av förra årets sortiment...

 
 ...innan det nya sortimentet för i år kommer in.
.
 
Men det är aldrig fel med lite tomtar:))
 
Sedan har vi de nya sakerna som de hade fått in. Flera konstgjorda höstdekorationer och frostnupna konstgjorda vinterväxter:


Den här konstgjorda ljungen var såå fin...

 
 ...så den tar vi en närmare titt på:

 
Jag älskar att den fanns i olika nyanser också så att man kan välja den som tilltalar en mest:)
 
Sedan såg jag de här jättefina frostnupna kvistarna...
 

Såå fina!!! Och såå juliga - jag kände verkligen julextasen bubbla inombords, haha!!
 
Och när jag såg de här UNDERBARA snöiga ljuskopparna -som skulle se perfekt ut i mitt vardagsrum - så blev jag riktigt kär...


...och fylldes av ha-begär!! Dock var de lite dyra och jag får hoppas att de finns kvar ett tag till, för i dag hade jag bara råd att köpa med mig en av dessa små jättefina ljuslyktor som jag spanade in förra besöket:)
 
 
När jag kom hem invigde jag den förstås på en gång!


När den är tänd så ser man inte rådjuret så bra men det gör ingenting - då får man liksom två lyktor i ett. Den är ju nästan ännu finare när den inte är tänd:) 
 
Annie

8 kommentarer:

  1. Den affären skulle jag vilja besöka, synd att jag bor så långt ifrån. Söt lykta och ljungen ser intressant ut.
    Sv: det blir troligen en julkortsswap i år också, jag lägger ut inbjudan runt den 10/ 10 ☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul! Ser verkligen fram emot swapen:)) Jag känner likadant när det gäller Ullared - jag skulle gärna bo MYCKET närmare!!

      Radera
  2. Och jag bor långt borta från bägge affärerna :(. Fina saker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja det har du rätt i...:) Din stackare... Det gäller att komma ihåg att det finns de som har det ännu värre än en själv:)))

      Radera
  3. åh, vad mycket fint! den affären skulle jag vilja besöka men bor lite långt ifrån :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en affär som jag aldrig tröttnar på! Senaste åren runt julen har det varit helt magiskt att gå runt där...:)

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!