fredag 7 augusti 2015

Smyger med jullängtan...

Typiskt att sommarvärmen kommer nu när jag har börjat tänka på julen...! Det gör ju att jag känner mig ännu mer knäpp när jag står i mitt varma vardagsrum som badar i solsken och sneglar på mina jul-cds och försöker att stå emot dem...! Jag har fingrat på någon cd men så har jag stoppat mig själv när jag har hört rösten i skallen:
'Skärp dig! Det är faktiskt bara början av Augusti ; nog kan du väl i alla fall vänta till September innan du börjar spela julmusik dagarna i ända...!'
Och ändå så brukar jag normalt sett säga/tycka att man ska göra det man känner för, även om det innebär julmusik i Augusti...! Men nej, någonstans inombords känns det som det är FÖR tidigt, även för mig.

Så istället har jag börjat titta på julfilmer...:) Tidigare än någonsin...:) Inte ALLS lika knäppt, eller hur...haha!!
Varje kväll den här veckan så har jag tagit fram någon julfilm; INTE de MEST juliga utan alla de andra julfilmerna som jag har på dvd och inspelade sedan tidigare. Sedan har jag krypit upp i soffhörnet, broderat på min julälva och njutit av julsångerna, julstämningen och en och annan tomte:) Det är helt otroligt avkopplande måste jag säga...! Det får mig att önska att jag hade 140 julfilmer liggande så att jag kan titta på en film varje kväll alla dagar fram till jul:))

Extra glad blev jag när syrran frågade om jag ville komma över till henne igår och titta på en JULfilm som hon hade inspelad! Jag måste bara poängtera att även om hon gillar julen så är hon inte på samma galna julälskar-nivå som jag är:) Kan man ha en bättre syster som frivilligt tittar på julfilm med mig i augusti??! Men hon har det inte lätt, det måste jag säga, som har en julgalning till syster. Hon sade nämligen i går att det är lite jobbigt att ha en syster som pratar om julen sex månader om året och har en julblogg, eftersom det innebär att hon lätt blir meddragen i min julnoja...:)) Vi julnördar ser ju inte det som ett problem, men för resten av befolkningen kan jag förstå att det kan vara lite irriterande...hehe!

Slutligen undrar ni förstås vilken julfilm vi tittade på ígår??


12 dates of Christmas. En mycket trevlig film som jag hoppas att vi kan se igen under hösten...:)

Nu ska jag sätta på en av mina favoritfilmer Christmas in Connecticut, (en gammal amerikansk julfilm) och brodera vidare på min julälva..:)

Julkram!

Annie

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Eller hur?! Jag har en känsla av att det kommer bli MYCKET julfilmer för mig i år - perfekt att ha på i bakgrunden när man (jul)broderar:)

      Radera
  2. Hejsan! Det skall bli kul att se din tavla färdig tycker den är vacker. Du skriver så trevligt att man bara flyger med o får jul längtan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad gullig du är! Ja, jag bjuder gärna på lite jullängtan - här i Våran Lilla Julvrå finns det nog att dela med sig av...haha!

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!