fredag 24 augusti 2018

Några av förra julens julklappar!

Hej Mina Julvänner!

Det är riktigt mycket julkänslor som snurrar runt i kroppen nu vilket känns lite frustrerande eftersom hjärnan säger att det fortfarande är sååå tidigt på säsongen och jag borde inte tänka/känna så här än😞. Tack och lov har jag ju alla er att vända mig till som kanske delar mitt dilemma, eller i alla fall inte tycker jag är helknäpp😮🙈. Delvis är det väl förståeligt eftersom jag nästan varje dag sitter och virkar på julklappar så julen är liksom ständigt närvarande nu. 

Det som är lite tråkigt med julklapparna jag gör på hösten är ju att jag inte kan visa dem på sociala medier innan julaftonen eftersom en del av min familj läser och ser vad jag lägger upp. Dock är det ju faktiskt inget som hindrar att jag visar några av julklapparna jag virkade och gav bort förra året! Om någon är intresserad av mönster/mera detaljer får ni kommentera så talar jag om mera.

Mamma fick den här virkade filten.

Jag virkade ett helt gäng med ljusbollar som fick hänga på tork i duschen. 
Dock var det svårt att få till den runda formen😬...så en del blev jag inte nöjd med.

Jag behöll i alla fall både en vit...

...och en julröd, men gav bort minst 6 st.

Till syrran och svågern virkade jag...

...den här filten.

Mamma fick en virkad kudde också.

Det är roligt att ge handgjorda saker till människor som uppskattar tiden och arbetet man lägger ner på alsterna. Och tack och lov har jag en sådan familj, eftersom nästan alla vuxna håller på eller har hållit på med någon form av pyssel/handarbete.

Själv fick jag också lite handgjorda saker, bland annat ett jättefint tittskåp som min superkreativa syster hade gjort. Det var fullt av små rutor som reflekterade mitt liv, mina intressen och de jag älskar! Till och med julen fick en egen ruta (tummen är med som ett perspektiv på storleken på rutorna)…


...och självklart fick virkningen en ruta också!


Sådana otroliga små minidetaljer och en superfin julklapp som jag älskar!

Nu ska jag göra lite mat och titta på en gammal amerikansk (jul)film med Judy Garland: Meet Me in St Louis. Jag älskar gamla amerikanska julfilmer och den här är perfekt för den är inte såå julig och man kan faktiskt se den året om. Det är en av de julfilmer som jag tittar först på när jag börjar få jullängtan på höstkanten. Och nu kan jag inte hålla mig längre! Det blir nog en kaneldoftande äppelpaj till efterrätt också😋.

Varma Julhälsningar,

Annie

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!