tisdag 21 augusti 2018

Små Juliga Ögonblick🎄

Hej Mina Julvänner!

Hur har ni det? Börjar ni få lite julkänslor? Det har definitivt jag. Alldeles för mycket för att bara vara augusti månad😲! Nu när jag skulle sätta mig vid datorn till exempel, så var jag sugen på att sätta på lite stämningsful musik men det är ju ALLDELES för tidigt med julmusik...så jag kom på att jag kunde leta fram filmmusik till en julfilm; perfekt😁! Eftersom jag redan har varit sugen på att titta på The Holiday så blev det den musiken...så nu är jag nöjd. Jag har en känsla av att jag kommer beta av mycket lagom julig filmmusik på Spotify i höst, hohoho!

Annars så har det ju känts som om jag INTE ALLS har tänkt på julen den första halvan av året, men som ni julnördar väl vet så brukar det inte vara helt sant...🙈.

Förra hösten spanade jag in de här fina gammaldags juliga kakburkarna...


...och när jag på vårkanten fick möjlighet att köpa dem till nedsatt pris så fick de komma hem till mig! Det kommer bli så mysigt att fylla dem med juliga godsaker😊!

När man har julbloggat så länge som jag - detta är mitt FEMTE år! - händer det nog att man blir extra goda vänner med vissa andra julbloggare som kanske har liknade intressen, eller situationer i livet, eller delar gemensamma juliga värderingar och sätt att fira jul. Så har det blivit för mig, vilket är underbart! Fina Amanda som har bloggen Ammies Julblogg har jag faktiskt träffat vilket var jättetrevligt, och kära Marie som har en supermysig julblogg Maries Strålande Jul (som nog också är den svenska julblogg som funnits längst) har jag haft ganska mycket kontakt med, och inte bara runt julen. 

I juni fyllde jag år och då skickade hon ett jättefint födelsedagskort (hon gör jättefina kort som ni kan se HÄR) och så fick jag ljuvliga små julstjärnor till mitt kommande julkortspyssel!


Snacka om att jag blir sugen på att göra julkort när jag tittar på dessa utsökta små blomsterdekorationer!

Och i juli fick jag även en väldigt överraskande GOD JUL I JULI!-hälsning från Marie...


...inklusive några goda skumtomtar!


Jag hade aldrig kunna drömma om att man kan få så fina vänner genom nätet och genom att blogga så det är något jag VERKLIGEN, VERKLIGEN uppskattar❤❤❤.

Då och då under första halvan av året har jag ju också hamnat i små stunder av julfirande genom mina favoritserier på tv, som till exempel Morden i Midsomer…


...och då klickar det till i själen och jag hör en liten röst inombords som säger åååå vad myyyyysigt med jul🎄❤. Det blir liksom en varm och go känsla i själen för några sekunder❤. Och de programmen måste jag ju bara spara så att jag kan titta på dem igen närmare julen!

Ni som har följt min julblogg länge vet att jag gillar att handarbeta - vilket just nu mestadels betyder VIRKA - och att jag gör mycket av julklapparna själv. Och det tar tid vilket innebär att jag börjar planera julklappar tidigare och tidigare varje år känns det som. Och om ni undrar så kan jag rapportera att jag redan har ett antal hemliga julklappsprojekt på gång. Jag försöker också finna tid att göra saker till mig själv, och jag har redan börjat virka på en julduk till mitt bord...


För er som undrar kan jag berätta att det är ett underbart MÖNSTER av ANNA VIRKPANNA som gick som en CAL (crochet-along) tidigare under året.

Jag börjar faktiskt bli lite sugen på juliga bakverk som mjuk pepparkaka till exempel, och jag har den senaste tiden haft mycket zucchini (eftersom min mamma odlar det). Därför letade jag upp lite recept och hittade bland annat ett RECEPT på en zucchinikaka med frosting som jag blev sugen på att baka.
Jag ändrade smakerna lite och använde min favoritkombination av pepparkakskryddor och...


...den blev bara SÅÅ god! Påminner mycket om den morotskaka (efter Leila Lindholms recept) som jag alltid bakar till jul så det var definitivt julkänslor inbakade i den😋😊.

Nu har jag dock skruvat upp juligheten här hemma och har till och med några julklappar klara för inslagning. Hoppas verkligen att de kommande månaderna blir fylld av juliga små stunder i vardagen🎅🎄🤶!

Med Varma Julhälsningar,

Annie



1 kommentar:

  1. Visst var det underbart att få julhälsningen med skumtomtar från Marie, lyste upp hela juli månad! Det är superkul att få vänner på detta sätt, känns som att man känner varandra fastän man aldrig träffats! Jag har inte heller tänkt så mycket på julen första halvan av året, nu börjar det klia i fingrarna efter snö dock... dags se sig om efter julgran!!

    Sv: ja tanken är att bo där permanent :D Verkligen en dröm. Grunden börjar snart vara klar så vi hinner nog timra upp och ner hela huset innan vintern. Nästa vinter räknar jag med att bo där och pynta :-D

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!