tisdag 17 november 2015

Små juliga stunder från de senaste dagarna:)

Hej mina julvänner!
 
Just nu så håller jag på att städa, röja, baka och göra klart en del julklappar mm inför Adventsfikat - försöker att inte känna mig stressad över att det är mindre än 2 veckor kvar...! Det mest frustrerande just nu är att jag har en sådan liten frys; den är redan fylld till max och jag kan inte frysa in något mera...! Därför är jag i ett mellanläge när jag inte kan frysa in saker samtidigt som det är för tidigt att baka sådant som ska vara färskt...! Det är synd att alla bakverk inte är som skorpor som håller sig bra en längre tid. Här är i alla fall några juliga stunder...
 
Det sista som jag fick plats med i frysen var två saffranslängder...

...med vit choklad:)

Jag har äntligen fixat i ordning min gamla jultavla som jag gjorde klart nyligen.
Nu sitter den på väggen i vardagsrummet:)

När jag satt och slog in julklappar med det här julpapperet så
fick jag sådana julkänslor:) Jag ÄLSKAR de här typerna av
tomtar - så fina!

Det här julpappret köpte jag i år på Coop och det är också VÄLDIGT fint! Julklapparna
som jag slog in med det här pappret blev riktigt fina:))

Ena systersonen är hemma hos mig för att göra julklappar:)
Jag är jätteglad att han fortfarande vill göra det och det är
en mysig tradition varje jul som ger mig chans att umgås i
lugn och ro med mina syskonbarn:)

Jag bad honom att dekorera en enfärgad disktrasa som jag kan använda runt julen.
Så här blev den, och jag blev jättenöjd! Så fin:)
Det värmer ett mostershjärta:))

Min minsta pälskling kom i vägen för penseln
när jag satt och julpysslade...:) Tack och lov var det
vattenlöslig färg...!

Annie

4 kommentarer:

  1. Mina vovvar har kommit i vägen för barnen ibland när de sitter och ritar... Speciellt den lille korven som både har haft gröna och svarta ränder i sin vita päls...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här första gången det händer här:) Det gav mig och systersonen ett gott skratt i alla fall:)

      Radera
  2. Svar
    1. Det kan jag tänka mig - frågan är bara om godsakerna får stanna KVAR i frysen hos dig...haha!

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!