lördag 7 november 2015

Äntligen Jul och annat juligt:)

Hej mina julvänner!
 
Titta vad jag hittade när jag var förbi Willys för att handla potatismjöl till julbaket...
 

Jag ÄLSKAR julbilagorna och julnumrena av Leva&Bo - jättemysiga reportage, fina bilder, bra recept och bra pris på tidningarna! Det kan inte bli mycket bättre när det gäller jultidningar:))

Igår gjorde jag klart mitt juliga mobilfordral!


Det är en egen korsstygnsdesign med mycket bling:) Det finns nog snyggare fodral där ute haha, men inget ser ut som mitt:) Det är i alla fall JULIGT nog för att jag ska vara nöjd!

Jag har bakat kanelhjärtan idag...


...och apelsinkringlor:)


Jag kommer inte ihåg om jag har gjort kringlor förut, men roligt var det i alla fall:) Det tog ganska lång tid att få till själva kringlorna, men de blev så söta och smakade riktigt gott så jag är nöjd.

Medan jag stod i köket och bakade hade jag lite trevligt sällskap...


...som invigde deras nya juldyna i köket:)

Julkram!

Annie

4 kommentarer:

  1. Apelsinkringlor låter spännande det har jag aldrig testat. Kringlor i sig är ju så mysigt och får mig att tänka på Madicken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte så avancerat - jag använde ett 'vanligt' mördegsrecept och hade i skal från två apelsiner istället för kardemumma som det var i receptet:) Men det gav verkligen mersmak och kringlorna blev såå fina!

      Radera
  2. Vad jämna och fina kringlorna blev!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det krävdes lite övning måste jag erkänna:))) En av anledningarna till att det tog lite tid:))

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!