söndag 13 november 2022

Julläget två veckor innan Adventsfikat

Hej mina julvänner!

Min tanke var att jag nu skulle kunna skriva ett inlägg om hur julmysigt det har blivit här hemma i våran lilla julvrå... men tyvärr hade jag - precis som varje år - glömt bort hur lång tid det tar att julpynta och få ordning på allting inför julen. Speciellt om man gör som mig och byter ut i princip alla textilier i hemmet🙈😅.
I måndags hade jag bokat tvättstugan och drömde om hur julfint det skulle vara på kvällen när jag fått fram allting... HA HA HA🙈🤪. 


På kvällen när jag skulle gå och lägga mig kändes det som om jag knappt hade gjort någonting...vilket på sätt och vis stämde när det gällde julkänslan inomhus. Eftersom det - tyvärr - var så varmt ute så satsade jag på att få upp balkongbelysningen först vilket tillsammans med alla turer till tvättstugan tog hela eftermiddagen. Men nu är den i alla fall på plats vilket känns skönt. Och det är i alla fall jul på balkongen🤪.


Jag har också fått fram några julfiltar till hundarna, men allt annat måste strykas först vilket också tar sin lilla stund.


Något jag däremot är mycket nöjd med är det juliga duschdraperiet jag fyndade på Rusta!



Jag har många gånger tänkt att jag skulle vilja ha ett duschdraperi med juligt tema (är man knäpp så är man🙈) så när jag såg draperiet på Rusta för 69kr var jag ju bara tvungen att slå till....och tack och lov behövde jag inte stryka det så jag kunde sätta upp det på en gång😉🤗.

Men skämt åsido, jag förstod efter måndagen att jag nog får tänka om i min planering den närmaste tiden. Jag har några projekt som jag ville bli klar med, så när jag insåg att julpyntandet skulle bli tidskrävande bestämde jag mig för att försöka få klar projekten först så jag kan släppa den biten. Sedan, vilket blir den kommande veckan, kan jag fixa iordning inför Adventsfikat här hemma. Och nästa vecka kommer jag att vara mycket i köket för att förbereda det ätbara inför Adventsfikat första advent. I år kommer jag inte baka lika mycket eftersom vi numera bara är ca 10 personer varav en med diabetes. Dock behöver jag nog något mer än minibisķvier att bjuda på....vilket är det enda jag har just nu😉😅.

En annan sak som har påverkat mig är nog vädret. Jag brukar ju få en sådan otrolig energikick av första snöfallet och vintrigt väder, men eftersom det har varit så varmt har den energin och motivationen inte funnits. Men i morse såg jag faktiskt de första små snöflingorna på väderprognosen för de kommande veckorna, och när jag och hundarna gick en tidig morgonpromenad så var det återigen frost på marken🤗❄️❣️


Och så har ju ÄNTLIGEN Vinterstudion börjat igen...


...vilket också är ett underbart vintertecken❄️❄️❄️❣️


Så, förhoppningsvis ska jag få ordning på allt inom de kommande två veckorna (helt sjukt egentligen att det bara är TVÅ veckor kvar till första advent😱). Och om inte Adventsfikat vore motivation nog, så kommer jag dessutom få ett väldigt fint och juligt besök 25 november, och då vill jag att mitt hem ska vara en äkta liten julvrå🎅🎄❄️🕯🎁🥰❣️

Hur går det med era julförberedelser?

Julkramar,

Annie 

2 kommentarer:

  1. Maries strålande jul13 november 2022 kl. 21:44

    Jag kan inte förstå att det bara är två veckor kvar tills första advent! Jag längtar tills den 25;e <3 <3
    Jag har inte börjat pynta något här hemma ännu, på onsdag har jag planerat att ta fram textilier och adventsljusstakar. (har fått problem med en tand så mycket energi har gått åt till att hantera det onda och lediga dagar till tandläkarbesök)

    SvaraRadera
  2. Det tar alltid längre tid än man tror med pyntandet :)
    Själv har jag smygstartat lite utomhus i väntan på "stora pyntardagen" fredag innan första advent.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!