tisdag 9 november 2021

SNÖLYCKA!

 Hej Mina Julvänner!

I morse blev jag väckt av det där underbara samtalet från syrran (och systerdottern) som talade om att DET SNÖAR ute!!! Jag hade själv sett på väderprognosen igår att det kanske, kanske skulle snöa men man vågar ju inte hoppas för mycket... 
Hursomhelst, så fort jag svarade i telefonen kl. 8 på morgonen så förstod jag vad det gällde och flög upp ur sängen och öppnade sovrumsgardinerna...


...och såg denna underbara syn! Vilken lycka! Snabbt som sjutton gjorde jag mig i ordning och tog med mig hundarna ut på promenad för att njuta. Det var minusgrader fortfarande och halt på många ställen under det tunna snölagret så jag försökte hålla mig på gräskanter så mycket jag kunde för att inte halka. 


Först gick vi till min egna lilla favoritplats; en liten skogsdunge med en supermysig stig mellan träden. Lyckan att få lyssna på snöknarret under stövlarna var total!!! Träden i skogsdungen gjorde att det inte snöade lika mycket där men det var ändå tillräckligt med snö på marken för att det skulle vara extra mysigt.


Min frusna lilla gubbe hade på sig sin fina tröja i isländsk ull och höll sig varm och torr under hela vår långa promenad i snöfallet.


Så mysigt i skogsdungen med snö på marken och på trästamarna...!


Jag njöt för fulla muggar och gick runt med ett stort leende och kunde inte låta bli att fota och filma stup i ett.


Finns inte mycket som är vackrare än snötäckta granar.
Vi gick en lång promenad kors och tvärs i vårat närområde och jag drog mig för att gå hem eftersom jag ville njuta av den vita världen så länge jag kunde. Men till slut vände vi hemåt i en (tillfällig) vit och vacker vintervärld.


Det snöade några timmar till medan jag satt i soffan och stickade samtidigt som jag tittade ut genom fönstret titt som tätt för att njuta av den vackra utsikten. Framåt eftermiddagen började dock temperaturen stiga och snön smälta, men vi hann ändå med en eftermiddagspromenad då det fortfarande fanns lite snö kvar på vissa ställen.


Nu är dock snön borta igen och termometern visar på +10 grader😳.  Men jag är SÅÅ TACKSAM att jag fick chansen att njuta av en magisk vintervärld i några timmar, och under dagen har jag tankat på med underbar julstämning inombords och massor av härlig julenergi som räcker i flera veckor❄⛄🎄🎅!

Julkramar💝,

Annie

2 kommentarer:

  1. Åh så underbart med några timmars vintervärld <3

    SvaraRadera
  2. Det var helt magiskt!!! Önskar verkligen jag hade kunnat stoppa tiden ett tag...❄❄❄❤

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!