måndag 9 december 2019

Sista chansen att vinna vantar och årets julklappsspel och julgran!

Hej Mina Julvänner!

Innan jag berättar om familjens julklappsspel i lördags, så vill jag bara påminna om att imorgon midnatt stänger jag anmälan till årets JULLOTTERI där du kan vinna handstickade damvantar.


Ni är några stycken som är med och tävlar och det är jätteroligt. Och som en bonus börjar spellistan på Spotify - JULÄLSKARNAS FAVORITLÅTAR - innehålla en härlig mångfald på jullåtar. 

Nåväl, i lördags sammanstrålade min familj hos mamma för årets julklappsspel. Det var jag, mamma, syrran, svågern, systerdottern och mina två syskonsöner samt alla tre hundarna. När vi började den här traditionen var alla mina syskonbarn BARN, men nu är alla vuxna förutom Linnea som är 17 år. Det är verkligen kul att alla ungarna fortfarande vill vara med och slåss om julklappar. Dock är det än så länge bara vi äldre som är med och bidrar med julklappar... 

Jag älskar att gå runt hemma hos mamma och titta på hennes juldekorationer. Det är mycket tomtar och mycket rött och det är en julstil som jag är uppväxt med och älskar! Dessutom dekorerar mamma alltid med sin egna lilla jultwist vilket är kul att se och numera strösslar hon även julinredningen med mycket ljusslingor och mysbelysning. 

Gammaldags tomtar med julduk och konstgjorda julblommor.

Underbara broderade jultavlor

I några år har mamma haft en liten konstgjord bordsgran i hallen, men i år 
köpte hon två konstgjorda granar som mäter 1m vardera. Nu har 
hon en julgran i hallen och en i vardagsrummet och det blir mysigt när 
vi ska fira jul där med pappa.

Här har hon satt på ett virkat ljusfodral på ett LED-blockljus.

Även mamma har fått en underbart fin konstgjord julkrans av min syster.

Mysbelysning i fönstret!

Eftersom mamma har en hundtokig dotter så har hon en hink med hundleksaker hemma hos sig, och så fort mina hundar kommer dit så ska de ta fram hinken och ta ut alla leksakerna!


Så kul att leka med pipande morötter och bollar!


Mamma bjöd som vanligt på texmex - något som ALLA gillar - och vi lät oss väl smaka!


Innan vi satte oss ner för att spela så delade jag ut var sin ätbar julklapp till hundarna och det var MYCKET populärt!


Så, dags att kavla upp ärmarna och slåss om denna hög julklappar.


Glada kombatanter!

Alla paketen fördelade efter första rundan.

Shiba ville vara med och hålla koll på läget.

Efter tre rundor - välja julklappar, sno julklappar, sno öppnade julklappar - så var alla godsaker fördelade bland alla tvåbenta deltagare


När vi spelar är man alltid garanterad att få behålla julklappar, och i år höjde vi gränsen från två till tre julklappar. Jag tror faktiskt att alla var nöjda med fördelningen av julklappar eftersom vi inte hade några sura miner runt bordet när vi var klara😊.


Själv lyckades jag lägga beslag på en jultvål, julservetter, en deodorant, rengöringsservetter och en vakuumpåse vilket jag är mycket nöjd med. Mamma snodde väldigt fina julservetter av mig, men när jag fick höra att hon skulle ha dem till Lilla julafton med pappa så förlät jag henne😊.

Slutligen måste jag bara visa vad som är på plats i vardagsrummet!


Min fina julgran! Min systerson kom förbi i eftermiddags och hjälpte mig att få den på plats och nu får den stå i nätet tills imorgon så att jag ser att den dricker vatten. Men doftar underbart gör den redan!!! Så härligt🎄🎄🎄!

Hoppas ni har det riktigt julmysigt ute i stugorna runtom i Sverige❤.

Julkramar,

Annie🎄🎁🎄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!