lördag 23 september 2017

Höstfunderingar....

Hej mina Julvänner!

I år så njuter jag av varje dag, även nu när vi är mitt i de regniga och murriga höstmånaderna. Därför tänkte jag för en gångs skull svara på en höstlista som jag hittade hos Mer Jul !

1. Vad är det bästa med hösten? 
Att man kan tända juliga doftljus, och mysa i soffan med hundarna under en filt och titta på ishockey och planera inför julfirandena.

2. Vad kommer du äta i höst? 
Det kommer att bli  mycket tomtegröt, grytor och gratänger, mjuka saffrans- och pepparkakor,  citrusfrukter och pepparkaksnötter😊

Idag gjorde jag en ny sats med pepparkaksnötter.

3. Vad kommer du dricka i höst? 
Jag kommer att dricka färskpressade citrusjuicer, lite varm choklad och förhoppningsvis Lokas julvatten.

4. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Virkade mössor, hemstickade benvärmare och polotröjor.

5. Vad gör du om dagarna egentligen?
Eftersom jag är långtidssjukskriven så går jag promenader med hundarna, handarbetar, tar tupplurer på soffan och tittar på tv. Om någon dryg månad kommer jag stå i köket hela dagarna och baka inför Adventsfikat....

6. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?
Oroade mig för vad Försäkringskassan skulle utsätta mig för, men försökte julpyssla för att få något annat roligt att tänka på...

 7. Vad kommer du lyssna på?
Det blir nog en del julmusik...
Idag har jag lyssnat på julmusik för första gången i höst.

8. Vad läser du?
Jag läser julbloggar, gamla jultidningar, handarbetsmönster och en och annan (julig) kärleksroman.

9. Vad tittar du på? 
Jag tittar bland annat på engelska deckare, Idol, Hela Sverige Bakar, sport och så småningom julfilmer.

10. Vad har du för höstplaner?
Den här hösten händer det mycket spännande😊! Jag och min systerdotter ska gå på hockey om några veckor, sedan ska jag hälsa på min mormor en helg. Dessutom fyller mormor 90 år vilket vi ska fira, och sedan fyller min svåger 50 år och då ska vi gå på julbord/show.
Sedan måste jag förstås planera och baka inför mitt Adventsfika och göra klart alla mina julklappar!
Helst skulle jag vilja att oktober och november skulle ha dubbelt så många timmar för det kommer bli fullt upp den här hösten.

Julhälsningar,

Annie

2 kommentarer:

  1. Jag njuter av de murriga höstdagarna för fullt jag med. Tycker det här är bästa tiden på åren (näst julen förstås). Det låter som om du kommer ha en mycket trevlig, men fullspikad höst! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det kommer att bli fullt upp...Jag känner mig stressad redan nu när jag tänker på allt jag ska hinna med innan jul:))

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!