lördag 5 januari 2019

2018 års tomteverkstad🎁🎁🎁

Hej Mina Julvänner!

Jag misstänker att julen är borttagen och lagd bakom många av er, men här hemma njuter vi av de sista dagarna med julkänsla. Julgodiset är nästan slut, granen har börjat barra, hyacinterna har nästan blommat klart (men amaryllisen är fortfarande fin), julresterna är slut (eller ligger i frysen) och jag är fattigare än en kyrkråtta.

Men innan jag slänger ut större delen av julen nästa vecka tänkte jag prata lite om 2018 års julklappar. Jag gör ju väldigt många julklappar själv och skriver varje jul ner vad jag ger bort och till vem för att undvika att jag ger samma sak till familj och vänner varje år. Jag brukar börja göra julklapparna på sommarhalvåret men trots det så får jag alltid stressa under december månad för att hinna klart med alla alster.

Här är några av de julklappar som jag gjorde under 2018:

Syrran fick en vintersjal i sin paketkalender.
Mönster: DRAGON BELLY SHAWL

En väska till pappas fru Monika...

...och en väska till min moster.

En stor duk till mormor.

En gosig sjal till Marie.

Vantar i reflexgarn


 Några grytunderlägg blev också virkade😊


Jag virkade ett antal små ljuslyktor för led-värmeljus efter DETTA mönster
och gav bort som adventspresenter och julklappar.

Nu ser jag fram emot några månader då jag ska skapa precis vad jag vill till mig själv, men det dröjer nog inte så länge förrän jag börjar fundera på och planera nästa års - eller egentligen DETTA års - julklappar.

Varma Julhälsningar,

Annie

                     

2 kommentarer:

  1. Så många fina julklappar och så mycket omtanke bakom <3

    Här har det snöat idag och jag satte på "Hej mitt vinterland" men det skulle jag kanske inte ha gjort för spellistan fortsatte på julsånger och Stilla natt och Gläns över sjö och strand gav mig sådan jullängtan att det mest kändes plågsamt eftersom det är så långt till nästa jul... låter helt knäppt, jag vet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter inte alls konstigt. Jag hade ju samma känsla häromdagen när jag på morgonen satte på en gammaldags julskiva där det är lite udda julsånger, vilket ju var ok. Men sedan spelade de en av de klassiska jullåtarna och då högg det till inombords och jag kände mig så sorgsen att det är så långt till nästa jul... Så nu har jag bestämt mig för att börja spela annan musik på morgonen när jag gör mig i ordning för dagen, trots att jag egentligen inte känner för det än...

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!