tisdag 13 oktober 2015

Bakom idealbilden av julen - en utmaning!

Hej mina underbara julvänner!

På julbloggen JULPUSSAR utmanas vi andra julbloggare att visa hur det 'egentligen' ser ut hemma hos oss bakom idealbilden av julen.

Själv måste jag säga att mina bilder här på bloggen inte stajlas så där särskilt mycket...haha! När man bor på 40 kvadratmeter med en kokvrå och tre hundar och inga fotografiska färdigheter så är det inte så mycket annat att välja på. Sedan kanske jag inte vill visa när diskhögen spiller ur diskhon, eller när hundarna har rivit ut precis alla sina leksaker över hela vardagsrumsgolvet, eller när hundhåren ligger i drivor vissa dagar och jag är för trött för att städa...

Men jag är modig och ska i alla fall visa de värsta kaos-områdena i Våran Lilla Julvrå just nu:)

I denna oorganiserade hög ligger många av mina aktuella handarbetsprojekt, garner mm.

Detta är mitt soffbord med högar av korsstygnsprojekt mm.
Vattensprutan kommer bra till hands om mina minsta två
pälsklingar börjar bråka med varandra...vilket händer då och då.

Min egen handarbetshörna där Solstrålen har rivit ner alla sköna kuddar och lagt
sig mitt i högen...väldigt irriterande!

Mitt mat/pyssel bord som aldrig riktigt är rent från prylar - förutom när jag har
förinbjudna gäster...

Min ljushylla med ett antal doftljus och ljuslyktor - har inte kunnat välja
vilka jag ska ha framme..:) Jag kan ju ändra mig i morgon och då behöver jag
inte flytta runt någonting:)

Det är lustigt att det känns lite jobbigt att visa detta, men jag lever INTE något perfekt liv i ett perfekt hem.  Och livet är inte perfekt så varför ska vi alltid visa upp saker som är perfekta??? Det är egentligen ganska motsägelsefullt kan jag tycka...!

Fast när jag har Adventsfikat och Lilla Julafton, då vill jag ju också att det ska vara så nära julperfekt hemma som jag kan komma...

Hur ser det ut 'på riktigt' hemma i eran lilla julvrå??

Annie

5 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen mig! Pysselpåsar, överbelamrade bord och hundar (och ungar i mitt fall) överallt! Men visst är det ganska härligt ändå..? :) Tack för att du delade med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att man inte är ensam! Jag måste säga att jag känner mig mer bekväm i hem där det är lite rörigt...:))

      Radera
  2. Skönt att se :-) Problemet (problem och problem, men jag kan inte visa upp så mycket annat än jag gör) för mig är nog mer att det faktiskt oftast är väldigt undanplockat hemma hos oss, både jag och min man stressas av stök så vi plockar oftast undan direkt. Men visst, ibland står tvätten på tork i vardagsrummet, disk på diskbänken (när diskmaskinen går eller ingen orkat tömma), skor i hela hallen (när barnen är hemma), kuddarna i soffan är all over efter en tv-kväll osv. Men oftast är det som sagt väldigt undanplockat. & när jag ska fotografera någonting i detalj plockar jag gärna undan störande moment för att få så mycket fokus på det jag fotograferar som möjligt.

    Kul att du delade med dig iaf, tycker det kändes hemtrevligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, så det finns alltså folk som har det sådär städat och snyggt hemma nästan jämt! Grattis, ibland önskar jag att jag var mer som du... :)

      Radera
    2. Jag önskar också att jag kunde vara lite mer ordningsam..! Det brukar funka i några dagar, och sedan växer högarna igen...haha!

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!